Als we het hebben over AAA games verwijst dit veelal naar games met een hoog ontwikkelbudget, gecreëerd door grote, bekende uitgevers. Toch vond Ubisoft dit niet genoeg om het recentelijk uitgebrachte Skull and Bones te beschrijven.
Twee maanden geleden werd Ubisoft de vraag gesteld of een prijskaartje van zeventig dollar gerechtvaardigd is voor een live-service games als Skull and Bones. CEO Yves Guillemot vond dit zeker het geval, zo noemde hij het "een volwaardig en groot spel" en omschreef hij het zelfs als een "AAAA-game"
Nu geeft het toevoegen van een extra A'tje natuurlijk een bepaald verwachtingspatroon, toch wist de game hier niet aan te voldoen. Vraag is hoe andere studio's hier tegenover staan en daarop komt CD Projekt met een gepast antwoord:
quote: Investeerder: "Een serieuze en grappige vraag. Ubisoft heeft aangekondigd dat ze nu AAAA games uitgever. Durf jij daarom opnieuw te beoordelen of CD Projekt ‘slechts’ AAA zal blijven produceren?"
CD Projekt RED: "Onze games worden AAAAA."
|